Nr ogłoszenia |
57299 |
Data ukazania się ogłoszenia |
14 listopada 2019 r. |
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie poszukuje kandydatów na stanowisko inspektora do spraw ochrony gatunkowej w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000 Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie. |
Wymiar |
Wymiar etatu: 1 Liczba stanowisk: 1 |
Adres |
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie ul. Bazylianówka 46, 20-144 Lublin |
Miejsce wykonywania pracy |
Lublin |
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy |
- Prowadzenie procedur dotyczących oględzin i szacowania szkód oraz wyliczania odszkodowań za szkody wyrządzone przez zwierzęta gatunków chronionych określonych ustawą o ochronie przyrody.
- Prowadzenie postępowań w sprawie wydawania zezwoleń na czynności podlegające zakazom w stosunku do gatunków objętych ochroną, w szczególności w stosunku do bobra europejskiego, a także kontrole spełniania warunków określonych w wydawanych zezwoleniach.
- Współdziałanie z właścicielami lub użytkownikami gospodarstw rolnych i leśnych w zakresie zabezpieczania upraw i płodów rolnych, lasów oraz zwierząt gospodarskich przed szkodami wyrządzanymi przez zwierzęta gatunków chronionych, głównie bobry i wilki.
- Udział w przygotowywaniu i realizacji projektów finansowanych z budżetu RDOŚ w Lublinie, ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie lub Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a także ze środków Unii Europejskiej.
- Wykonywanie zestawień z szacowania szkód wyrządzonych przez zwierzęta gatunków chronionych na terenie województwa lubelskiego.
- Opracowywanie sprawozdań ze zrealizowanych spraw dotyczących bobra europejskiego.
|
Warunki pracy |
Praca administracyjno-biurowa powyżej 4 godzin dziennie w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym wymagająca użytkowania sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka do dokumentów); częste wyjazdy terenowe wymagające prowadzenia samochodu służbowego i przemieszczania się w trudnym terenie; udział w różnorodnych spotkaniach, szkoleniach, konferencjach poza miejscem pracy; kontakty z podmiotami zewnętrznymi. Stanowisko pracy mieści się na II piętrze. Urząd mieści się w budynku, który posiada windę oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Brak w Urzędzie oznaczeń dla osób niewidomych oraz specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym. |
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy |
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie
- Znajomość przepisów prawnych z zakresu ochrony przyrody, w szczególności ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz jej aktów wykonawczych, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
- Znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa.
- Czynne prawo jazdy kategorii B.
- Wiedza na temat biologii i ekologii bobra europejskiego oraz innych gatunków podlegających ochronie prawnej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: wyższe profilowane z zakresu nauk przyrodniczych (m.in. biologii, ochrony środowiska, leśnictwa, rolnictwa),
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 miesiące związane z realizacją szeroko rozumianej ochrony przyrody
- Umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia.
- Umiejętność komunikowania się i pracy w zespole.
- Umiejętność dobrej organizacji pracy własnej.
- Umiejętność obsługi programów komputerowych pakietu MS Office.
- Umiejętność obsługi odbiornika GPS.
- Wiedza na temat sposobów zabezpieczania różnych rodzajów mienia przed szkodami wyrządzanymi przez zwierzęta gatunków chronionych.
- Umiejętność sprawnego prowadzenia samochodu i dobre rozeznanie w terenie w celu realizacji wyjazdów terenowych.
|
Wymagane dokumenty i oświadczenia |
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Inne dokumenty i oświadczenia |
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
|
Termin składania dokumentów |
29 listopada 2019 r. |
Miejsce składania dokumentów |
- Dokumenty należy złożyć do: 29 listopada 2019 r.
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie, ul. Bazylianówka 46, 20-144 Lublin
z dopiskiem "Oferta pracy na stanowisko inspektora do spraw ochrony gatunkowej w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000''
|
Inne informacje |
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie - 81 71 06 500
- Kontakt do inspektora ochrony danych: 81 71 06 513
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
- Informacje o odbiorcach danych: RDOŚ Lublin
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
- Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 22 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
1/ Etapy naboru na ww. stanowisko: a) weryfikacja ofert pod względem spełnienia wymagań formalnych, b) weryfikacja ofert pod względem spełnienia wymagań dodatkowych, c) test wiedzy - w przypadku powyżej 12 osób spełniających również wymagania dodatkowe, d) rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego. 2/ Dokumenty, w tym życiorys, list motywacyjny i oświadczenia, muszą być podpisane własnoręcznie. 3/ Dokumenty należy przesyłać listownie lub składać osobiście w sekretariacie RDOŚ w Lublinie. Decyduje data wpływu oferty do urzędu. 4/ Oferty kandydatów niewyłonionych możliwe są do odebrania w ciągu 2 tygodni od dnia opublikowania wyniku naboru. Oferty kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych możliwe są do odebrania w terminie 3 miesięcy od objęcia stanowiska przez wybranego kandydata. Niewykorzystane i nieodebrane w terminie oferty zostaną komisyjnie zniszczone. 5/ Prosimy o podanie telefonu kontaktowego i/lub adresu e-mail celem ułatwienia kontaktu z kandydatem na potrzeby procesu rekrutacji (przekazywanie informacji o kolejnych etapach naboru). 6/ Dodatkowe informacje, nieopublikowane w ogłoszeniu o naborze, można uzyskać pod numerami telefonu: 81 71 06 504 lub 81 71 06 544. 7/ Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
|